Fındıklı Üzümlü Kurabiye


Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.
Tatil bitti ama şirkette öyle yoğun bir dönem başladı ki tatilden döndüğüme pişman olmadım desem yalan olur. Ee başka çaresi yok tabi çalışacağız. Sıcaklar bir yandan, yoğunluk bir yandan ee hamilelik bir yandan epey zorlanıyorum arkadaşlar. Yalnız halen gribin etkilerinden kurtulamadığım ve bu sene marmaranın denizi bir türlü ısınmadığı için denize girmem doktorum tarafından yasaklanınca tatilimde işkenceye dönüştü. Rüzgar da bir yandan dinmeyince tatilim alt üst oldu. Tek avuntum tatili ailelerimizle birlikte geçirmiş olmak. Arca’yı da üşümesin diye denize sokamadık, bebeğim sahilde kendini denize atmaya çalışırken sürekli engellenince çok sinirlendi ve çok üzüldü. İşte böyle bir tatil geçirdik. Yorgunluklarım da üç ayın sonunda azalacağına aksine artınca pazar günü enerji versin diye şöyle fındıklı mındıklı kurabiyeler yapayım dedim tamamen kafadan uydurma. Uydurma ama lezzeti süper olmuş yiyin hak vereceksiniz.

Malzemeler:

2 yumurta
1 sb toz şeker
2,5 su bardağı un
½ su bardağı pirinç unu
1 su bardağı robotta çekilmiş kuru üzüm
½ su bardağı çekilmiş fındık
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu
100 gr tereyağ erimiş soğumuş
½ su bardağı sıvı yağ

Yapılışı:

Yumurta, şeker, tereyağ ve sıvıyağı mikserle 5 dakika çırpalım. Fındık, üzüm ve vanilyayı ekleyelim. Un, kabartma tozu ve pirinç unu karışımını eleyerek karışıma ekleyelim ve kurabiyelerimizi hazırlayalım. Yağlı kağıt serili tepsiye araları biraz açık olacak şekilde yerleştirelim. (Kurabiyeler oldukça kabardığı için benim gibi çok yakın koyarsanız bribirine yapışabilir) Üstlerine isteğe göre birer fındık yerleştirip 180 derecede 10 dakika veya üstleri pembeleşene kadar pişirelim. Afiyet olsun..




"Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır."

Yorumlar

  1. Kotu olmus ya tatil planları, inşallah sonrakilerde daha iyi vakit gecirme sansınzı olur. Bende evdeyim bu hafta, belki bu kurabiyelerden yaaprım, yapacak cok sey var ama bakalım:)
    Figen

    YanıtlaSil
  2. Evrencim tatil dönüşü o sendromu bende yaşadım yai busene tatilden hiçbirşey anlamadım.Seneye inşallah:))Kurabiyeler çok güzel gözüküyor ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Tam benim Zipziplik bir tarif olmus. Deneyecegim bende ilk firsatta.
    Ellerine saglik Evren.

    Sevgilerimle minik yavruyu opuyorum.

    YanıtlaSil
  4. Figen merhaba, hakikaten kötü oldu. Yılda zaten topu topu iki hafta tatilimiz var onun da bir haftası böyle geçti işte.. Kurabiyeleri denersen haberim olsun: bakalım beğenecek misin?
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Armeda merhaba canım, beğendiğinde sevindim. Lezzetleri görüntülerinden çok daha güzel emin olabilirsin!!!Tatille ilgili tek avuntum doğumdan önce iki aylık bir tatilimin olması:)
    Sevgilerimle,,,

    YanıtlaSil
  6. Zeynep merhaba,
    haklısın sizin zıp zıp bunları sevebilir tam ağzına layık, bizimki de sevdiğine göre:)
    Ben de öpüyorum minik zıp zıpımı:)))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. evren ne güzel olmus kurabiyelerin!
    canim istedi. bugün beyoglu'ndayken acaba 'küçük kurabiye dükkani'na gitsem mi dedim ama gitmedim. ekstra kalori almayayim ne gerek var dedim. bu sicakta meyve neyime yetmiyor??

    YanıtlaSil
  8. Merhaba! :) Zencefilli Balkabağı tarifinizde kullanacagimiz Peutibeur bisküvi miktari kac gram oluyor?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Evren kurabiyelerin çok cici olmuş eline emeğine sağlık yanında bir fincan çayla nasıl güzel gider mmmhh... allahtan evde kurabiyem var yoksa kurabiye kırizine girerdim kesin bu görüntüden sonra :)görüşmek dileğiyle sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Tijen merhaba,
    kurabiyelerin tatları görüntülerinden çok daha güzeldi, tatsaydın eminim sıcak dinlemez meyveyi bir kenara bırakırdın:)

    YanıtlaSil
  11. Mine merhaba,
    Zencefilli kabakta bildiğimiz normal boy bisküvi paketinin 2/3 ünü kullanıyorum. Kaç gr.a karşılık geliyor bilmiyorum canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Susam merhaba, hoşgeldin siteme..Haklısın evde mis gibi böğürtlenli kurabiyen olacak da şimdi kalkıp yeniden kurabiye yapacaksın.. Ellerine sağlık enfes görünüyor. En kısa zamanda bunu deneyeceğim.Bu arada siteni daha önce keşfetmemiş olduğuma da üzüldüm. Bundan sonra sık sık gelirim artık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Evren kurabiyeler harika
    sevgiyle kal.
    Sihirliboncuk

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar