TİRAMİSU TARİFİ

İki senedir yaptığım ve eşimin de her zaman severek yediği Sofra dergisitariflerinden biri. Ben tarifi biraz kendime göre değiştirdim. Tarif hiç şaşmıyor. Denerseniz memnun kalacağınızı umuyorum.

Malzemeler:
3 katlı kakaolu pastaban
2 poşet krem şanti
1 bardak (200 cc) soğuk süt (pişecek krema için)
1 bardak süt (iki paket krem şanti için)
1 pk (200 ml) labne peyniri
3 tepeleme çorba kaşığı un
1 poşet vanilya
4 çorba kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı nescafe, 1 çorba kaşığı to şeker kahvenin içine eklemek için.
1 su bardağı su

Yapılışı:
Krema:
Küçük bir tencerede 1 bardak sütü, şekeri vanilya şekerini ve unu (Gerçekten tepeleme çorba kaşığı olmasına özen gösterelim tarif sıvı olabilir) karışıtırıp katılaşana kadar orta ateşte pişirelim ateşten alır almaz labne peynirini ilave edip iyice soğutalım. Diğer 1 bardak sütle de iki poşet krem şantiyi çırpıp buzdolabında soğutalım ve soğumuş pişmiş krema ile karıştıralım.

Pastabanları sırayla soğuk su ile hazırlanan nescafeyle ıslatalım ve ardından kremayla kaplayalım. Bu işlemi tüm katlar için tekrarlayalım. Son kata da kremamızı sürdükten sonra kakao tozu ile kaplayalım. (Bu iş için büyük boy un süzgecini kullanabilirsiniz) ve buzdolabında bir gece bekletelim. Sonuç mu? Mükemmel! Gerçekten hiç şaşmayan bir tarif. Ben bazen kremaların bir katına portakal yağı da katıyorum ama fazla abartmamak lazım sonra acı olabiliyor. Portakal yağı olarak internetten sipariş ettiğim bir ürünü kullanıyorum çok etkili olduğundan fazla kullanıldığında kekleri acılaştırabiliyor. Geçen cumartesi günü arkadaşlarımıza verdiğimiz bir davette yaptığım üstteki kek bu olaydan nasibini almış olan, herkesin bir parça acı bulduğu bir tiramisu oldu:)
Afiyet olsun



Yorumlar

  1. Sevgili Evren
    Pastan çok güzel görünüyor. Acaba kremanın sütü kaç bardak? Yazabilirsen sevinirim. Selamlar..

    YanıtlaSil
  2. Şirin merhaba, sütü eksik yazmışım haklısın canım. İki paket krem şanti için bir su bardağı süt kullanacağız..Güzel yorumun için de teşekkür ederim ayrıca..
    Sevgiler..
    Evren

    YanıtlaSil
  3. Evren merhaba
    Cevabın için teşekkür ederim.Çok soru soruyorum kızma lütfen.Çünkü aklıma yatmayan birşey olunca uygulamaya kalkışamıyorum. Pişen kremada 1 bardak süt ile 3 tepeleme kaşık un çok çok katı bir krema olmuyor mu? yoksa özelliği mi bu.
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  4. Şirin haklısın, bir bardak süte 3 kaşık un çok koyu kıvamlı bir krema oluyor ama özelliği bu. Siğer malzemelerle karışınca(krem şanti ve labne peyniri) kıvamını buluyor. Tiramisunun katları arasına bolca süreceğimiz için biraz kıvam alması gerekiyor. Cıvık bir krema donmayacağı için katlara yayarken problem yaşanır canım..İstediğin kadar soru sorabilirsin benim için sorun değil canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. tiramisu çok güzel görörüyor eline sağlık.ben labne peyniri ne kadar konulacak onu merak ettim.cevaplarsanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  6. İsimsiz göndericiye
    Labne peyniri 1 pk hani 200 ml olanlardan var ya onlardan..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Tarifinizi bugün denedim, tek kelimeyle muhteşem oldu.Tadan herkes bayıldı.Aslında ben yıllardır tiramisu yapardım ama yeni tarifler denemeyi sevdiğim için bir kere de bunu deneyeyim dedim ve tarif defterime hemen ekledim.Yalnız ben 1 bardak süte 3 y.k. un ölçüsündeki sütü 1,5 bardağa çıkardım çünkü çok katı oldu krema, herkes mutlaka bu tarifi denemeli,tuz ve bibere sonsuz teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. İsimsiz arkadaşım merhaba.. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Verdiğim 1 bardağa 3 tepeleme un ölçüsü zaten çok koyu kıvamlı bir krema yapmak istediğimiz içindir. Amaç önce koyu bir krema yapıp sonra bunu labne ve çırpılmış krem şanti ile biraz yumuşatmak yoksa kalın bir tabaka halinde kremayı yayamayız, cıvık olunca ince bir krema yayabiliyoruz pastabanın üstüne onu da ben sevmiyorum. Tiramisu dediğin bol kremalı olmalı bana göre.. Afiyet şeker olsun canım....Herkes kendine göre uygulamak da serbest ne de olsa değil mi? sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Mrb.gercekten tiramisu cok guzel gørunuo ve denemek isterim, ama yurtdisinda yasadigim icin turkiyedeki gibi labne bulmam biraz zor. onun icin labne kullanmasak olurmu acaba. cvp icin simdiden cok tesekkurler =)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    yurtdışında bulunan tuzsuz krem peynirler de aynı işi görür merak etmeyin...
    sevgiler...
    tuz ve biber

    YanıtlaSil
  11. merhaba sevgili evren arkadasımm
    ben sizin anlatığınız tiramisu gibi yapmaya çalıştım ve oldu yiyen herkes cok begendi teşekkür ederimmm herşey için:)

    YanıtlaSil
  12. Selamlar,

    Eşimin çok beğendiği bir tatlı, fakat geçici görevle geldiğimiz şirin doğu ilçesinde yok. Ben de onun doğumgünü için sürpriz olarak sizin tarifinizi yapmak istiyorum. Yorumlar bana cesaret verdi.

    Çorba kaşığı ile yemek kaşığı farkı nedir? Açıklarsanız sevinirim.

    Kaptan

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. merhaba,
    yemek kaşığı ve çorba kaşığı aynı şey...biz ağız alışkanlığı çorba kaşığı deriz daha çok çorba içtiğimiz için yemeklerimizde...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. pastaban yerine kedi dili bisküvi olurmu canım cevabın için şimdiden teşekür ederim

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    bu tarifte kedidili kullanılamaz. Kedidili pastaban kadar mukavemetli değil dağılır. Bu dilimler halinde çıkan bir tarif.. Eğer illede kullanacağım diyorsan o zaman kaselerde yapman gerekir. Kaşıkla yenilir.
    sevgiler.
    evren

    YanıtlaSil
  17. meraba bende tiramisuyu çok seviyorum ama kaç defa yaptım hep kreması cıvık oldu :( şimdi sizinkini deniyecem bişi soracam acaba 3 katlı yerine iki katlı pastaban kullansak bi fark olurmu cvplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  18. Merhaba,
    tarifi iki katlı yapacaksanız krema oranını 1/3 azaltırsanız artmaz ziyan olmaz.. Yalnız hatırlatmakta fayda var, bu krema da biraz cıvık oluoyr ama keki kelepçeli kalına koyar kremaya öyle yayarsanız ve sonra dolaba koyarsanız sertleşir. kelepçesiz kalıpla kalın bir krema yaymanız zor olur kenarlardan akıp gider dolaba koyana kadar..
    sevgiler.. evren

    YanıtlaSil
  19. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor hemen denemek istiyorum başarılarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
  20. ya labne peynir ile krem peynir benziyor mu/ayni mi?

    YanıtlaSil
  21. tiramisu tarifinizi yapmak istiyorum fakat keki 2 kat kullanıcam bu krema çok fazla gelir yeniden bi tarif yazarmısınız 2 kat için ilk kez deneyeceğim için ölçüleri tutturmak adına tşkr

    YanıtlaSil
  22. Merhaba destiny, yapmanız gereken tek şey krema ölçülerini yarıya bölmek.İki kat kek kullanacağınız için sadece ortasına ve biraz da üstüne süreceksiniz.Yarım ölçü krema size fazla fazla yetecektir..

    YanıtlaSil
  23. marketlerdeki labnelerin içinde hep tuz var tuzsuz labne nerden bulucam?

    YanıtlaSil
  24. Bir miktar tuz tatlının lezzetini açığa çıkarır. Marketlerdeki labneleri gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  25. Sizin tarifi yayınlayalı 8 sene olmuş Ne güzel aramalarda ilk sayfalarda çıkıyor. Bu vesileyle blogunuzu da inceleyeceğim. Tarife gelince. 2'li kakaolu pasta kekiyle yaptım. Kremayı tarifteki gibi yalnız 1 paket krem şantiyle yaptım. Krem şantiyi 1 su bardağı sütle yaparak hata ettim. Kremayı akışkan yaptı. Lezzeti güzeldi ama krem şantiyi 1 - 1,5 çay bardağı sütle yapsaydım iyi olacaktı sanırım. Neyse dolapta şimdi donmasını ümit ediyorum. Teşekkürler tarif için. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar