KREMALI BROWNİ

Bu browni tarifi kendimi bildim bileli annemin evinde olan ve şimdi el koyduğum için benim olan bir alman pasta kitabında yatıyordu. Ta ki bir kaç ay önce denemeye cesaret edene kadar. Denediğimde neden daha önce yapmadığıma çok pişman oldum. Gerçekten yediğim en güzel brownilerden biri olmuştu. Eşim, çikolatalı kekleri çok sever özellikle brownileri ve tercihi de genelde iyisini bulamadığı için hazırlarından yanadır. Benim tarifi denediğinde gerçekten çok beğendi. Babam, çok zor beğenen biri olmasına rağmen tarifime bayıldı diyebilirim. (Tarifi de hemen nasıl benimsedim değil mi? Sanki ben uydurdum). Neyse uzatmadan tarifi yazayım.


Malzemeler ;

80 gr bitter çikolata
Yarım su bardağı sıvı yağ (fındık yağı tercihimdir)
6 tepeleme çorba kaşığı kakao

2 yumurta
Yarım su bardağı fındık
100 ml krema (Yarım paket tikveşli, sütaş vb. )
1 paket vanilya
1,5 su bardağı şeker
150 gr un (1/2 bardak, 200 ml lik olanlarından)

Yapılışı:
Yumurta, yağ ve şekeri mikser ile çırpalım. Şekerin iyice çözülmesi gerekiyor. Ortalama 7-8 dakika. İçerisine, benmari usülü erittiğimiz ve kremayla karıştırdığımız çikolatayı ve fındıkları ekleyelim çırpmaya devam edelim.
Un, kakao ve vanilyayı eleyerek birbirine karıştırdıktan sonra karışıma ilave edelim. Yağladığımız kalıbımıza (az yağlayalım içinde krema olduğu için çok yağlı olabiliyor) dökelim.
180 dereceye ayarlanmış ve ısınmış fırınımıza verip yaklaşık 30-35 dak. üstü pul pul olana kadar pişirelim. Fırınlar arası farklılık olabileceğinden arada bir (ilk 15 dakika hariç) kurdanla kontrol etmekte yarar var. Benim fırınımda 25 dakikada pişti).

Afiyet olsun

Yorumlar

  1. Bu tür tarifler benim favorimdir. Cok severim benzer cok tarif yapıyorum ve hiç şaşmazlar dediğin gibi, çok lezzetli olurlar cokk,
    Resimde cok guzel gorunuyor ellerine sağlık,
    Sevgilerimle,

    Figen

    YanıtlaSil
  2. Figen, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Benim de favorimdir çikolatalı kekler ve tatlılar ve mümkün olduğu kadar çok yapmaya çalışırım. Benim canavar minik oğlum da bayılır bunlara. Ben yemesem de onun için sık sık yapmaya çalışıyorum
    Sevgiler...
    Evren

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Tuzbiber,
    blogunu yeni gordum, hosgeldin.
    Link icin sormussun, elbette seviniriz. bizde seni linklerimize ekliyoruz hemen.
    Cok guzel yaptiklarin, pastaya bayildim.
    Ellerine saglik.
    Zeynep

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim Zeynep. Bu kadar güzel yemek ve sunum yapan sizlerden böyle şeyler duymak gerçekten büyük bir zevk.
    Sevgiler..
    Evren

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Evren hoşgeldin aramıza.Blogunu çok beğendim ve linklerime ekledim.Benide tabiki ekleyebilirsin.Çok memnun olurum.Ymekler ve pastalar nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumların için çok teşekkür ederim.
    Sizler gibi güzel yemekler yapanların arasına katılmak, paylaşmak bana çok büyük bir zevk verdi inan. Bunu daha önce keşfetmediğim için çok üzüldüm.
    Sevgilerimle,
    Evren

    YanıtlaSil
  7. Evren,
    Eger yemeklere duskun isen ve hala uye degilsen senide yemek gurubumuzda gormek isteriz.
    Katilmayi dusunursen
    zeynepyemekvebiz@gmail.com adresine yazabilirsin.
    Sevgilerimle.

    Zeynep

    YanıtlaSil
  8. Evren harikasın! Ne kadar güzel şeyler yapmışsın ellerine sağlık ve aramıza hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  9. Evren hoşgeldin! Bu kadar tatlıcıya bir tuz-biber lazımdı diyeceğim ama bakıyorum sen de tatlıseverlerdensin:)) Güzel paylaşımlar dileğiyle (brownin şahane bu arada!)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten siten çok güzel yazıların ve tariflerin çok hoş. Pek çok browni tarifi denedim seninkide deneyeceğim yalnız 6 yemek kaşığı kakao fazla mı ne?

    YanıtlaSil
  11. Tülin merhaba,
    Kakao oranını tamamen ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Orjinal tarif böyle diyor biz ailecek çikolatayı çok sevdiğimiz için orjinali uyguladık.Siz 6 yerine 4 kaşık kullanabilirsiniz.. İstersen içine bir parça portakal kabuğu rendesi katıp portakallısını, ,istersen dondurulmuş vişne katıp vişnelisini de yapabilirsin. Dediğim gibi, tamamen ağız tadı:)Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. çikolatayı bizde çok severiz demek ki 6 kaşık konacak:))
    ne yazık ki hep cevizli ya da fındıklı yapıyorum vişneyi ve portakalı bu tür tatlılarda bir sevmeyen ailem var. kendim için niye yapmıyorsam:))

    YanıtlaSil
  13. Evren merhaba, tarifin yine muhteşem görünüyor. Birşey soracağım, bu ölçüleri hangi büyüklükteki kalıba uygulayabilirim.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, ben de kalıbın ölçüsünü soracağım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Ebru merhaba,
    ben 20 cm lik kelpçeli kalıp kullanıyorum canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar