Dört Renkli Mermer Kurabiye





İşte sevdiğim tariflerden biri daha. Hem sunumu güzel oluyor hem de çok kolay ve lezzetli.

Malzemeler

1 su bardağı toz şeker
250 gr tereyağ
1 yumurta
2 yemek kaşığı portakal suyu
3 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 pk vanilya
Dilediğiniz üç renkte gıda boyası

Yapılışı:
Oda ısısındaki tereyağı ve toz şekeri krema haline gelene kadar çırpalım. Yumurta ve portakal suyunu ekleyelim ve çırpmaya devam edelim. Un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyelim. Hamuru dörde bölüp üçünü goda boyaları ile renklendirelim biri beyaz kalsın.
Herbirini ayrı ayrı streç filme sarıp buzdolabında 1 saat dinlendirelim.


Sonra şekildeki gibi küçük küçük parçalar koparıp yanyana rastgele hamurları koyalım ve merdaneyle 0,5 cm kalınlığında açalım ve kurabiye şekilleriyle keselim. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek 190 derecede 6-8 dak pişirelim. Tarifte yoktu ama ben kurabiyelerin üstlerine yumurta akı da sürdüm parlaklık versin diye. Ben, kırmızı, yeşil ve mavi renk kullandım. Pembe ve mor renklerim olsaydı onları kullanacaktım çok daha şık durur diye ama eldekilerle idare ettim. Afiyet olsun...

Yorumlar

Popüler Yayınlar