Çikolatalı Salep


Havaların soğumaya başladığı, yağmurun yaz sıcaklarını silip süpürdüğü şu günlerde kış mevsiminin ruhuna bürünmeye başladık bile öyle değil mi? Bulutlu ve kasvetli bir gökyüzü, her an yağdı yağacak deyip yanımızda taşıdığımız şemsiyeler, yağmurluklar, kapalı ayakkabılar kışı müjdelemiyor mu size de? Müjdelemek diyorum çünkü bildiğiniz gibi en çok istediğim şeylerden biriydi havaların soğuması! Yazı sevenler alınmasın çünkü bu, bu seneye mahsus bir şey, malum hamileyiz...Bu havalar başlayıp da kış ruhunu hissetmeye başladığımdan beri canım hep kışa ait şeyler yapmak istiyor, mısır patlatmak, salep pişirmek gibi. Peki siz salebi hiç çikolatalı denediniz mi? Biz geçen akşam denedik. Arcoş ve ben çok sevdik. Arcoş her aldığı yudumda mmmmhh! deyip duruyordu:)
Yapılışı mı? Çok basit.. Salebi bildiğiniz şekilde pişirirken içine yarım paket bitter çikolata atın, bırakın erisin.. O harika kokuyu alıyor musunuz? Salep ve çikolata kokusu?


Bilmeyenler için 3 nescafe fincanı süt için tarifi vereyim..
3 Fincan süt, arzunuza göre toz şeker, 2 dolu tatlı kaşığı salep tozu veeee çikolata.. Hepsini karıştırıp koyulaşana kadar pişirin ve fincanlara paylaştırın.. Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Evrencim resmi görür görmes nasıl fincanı alıp içmek istedim anlatamam sana havada serin sıcacık çikolatalı nefis olurdu inan akşama iftardan sonra çay yerine kesin salep yapıyorum çikolatalı hiç denememiştim eminim çok sevicem :) teşekkürler önerin tarifin için.bende beklerim seni bloğuma memnun olurum sevgiler.özge

    YanıtlaSil
  2. Gerçektende nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler Ebru

    YanıtlaSil
  3. kis geldi senin için desene evren'cigim!
    biz ise burada sicaktan bunaldik bir kaç gündür. nasil nemli anlatamam. neyse, yarin ben yolcuyum uzaklarin havasini soluyacugum..

    YanıtlaSil
  4. Özge merhaba,
    ben her hafta geliyorum senin sitene canım benim.. mesaj bırakamıyorsam bilki yoğunluktandır.Ama her hafta ne yenilikler koymuşsun diye bakıyorum..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Ebru, inan tadı da hiç fena değil..:)

    YanıtlaSil
  6. Tijen merhaba, Amerika da hangi bölgeye gidiyorsun tam bilmiyorum ama dilerim orada bu sıcacık saleb ihtiyaç duymazsın.. ah keşke evrenin salebi burda olsada beni ısıtsa demezsin:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar