Zeytinyağlı Dolama Börek

Herkese merhaba,
Son yaşanan hırsızlık olayından ve yapılan basitlikten dolayı yeni bir tarif ekleyip eklememe konusunda epey bir kararsız kaldıktan sonra haklı sonunda hakkına kavuşacaktır diyerek haftasonu yaptığım böreğin tarifini paylaşmaya karar verdim. Sevgili dostlarım, tariflerimizi bloglarımız aracılığıyla okumaya çalışın lütfen. Başka sitelerde bizim isim ve linklerimizi görürseniz bilin ki bu siteler bizlerin emekleri ve sizlerin hitleri sayesinde haksız gelir elde etmekteler.. Tarifleri bloglardan takip etmek hem blog sahipleri ile güzel dostluklar kurmanızı hem de emeklerine saygı göstermenize yardımcı olur.
Bu haftasonu canım şöyle hamur işi birşeyler isteyince girdim mutfağa şöyle zeytinyağlı bir dolama börek yapayım dedim. Biz afiyetle yedik bakalım siz de sevecek misiniz?

Malzemeler:

Hamur İçin:

5 Su bardağı Un
1 Su bardağı ılık süt
1 pk instant maya
1/2 su bardağı zeytinyağı
Tuz

İçi için:
500 gr ıspanak
2 baş soğan
tuz
200 gr beyaz peynir

Hamura sürmek için:

½ z su bardağı zeytinyağı
2 çorba kaşığı yoğurt


Yapılışı:

Hamur malzemelerinin tümünü bir kapta karıştırıp yumuşak bir hamur elde edelim ve ılık bir yerde mayalanmaya bırakalım (yaklaşık 1 saat)

Hamurumuz mayalanırken diğer yandan soğanları yemeklik doğrayıp biraz zeytinyağında kavuralım. Ispanakları ilave edip biraz öldürelim. Ateşten aldıktan sonra ufalanmış beyaz peyniri ilave ederek karıştıralım.

Mayalanan hamurumuzu çok az zeytinyağıyla bir kez daha çok kısa yoğuralım ve ikiye bölelim.. Yağlanmış zeminde hamurun yarısını ellerimizi bolca zeytinyağı ile yağlayıp çekiştire çekiştire açalım. Yoğurtlu ve yağlı karışımımızdan sürerek içimizin yarısını hamurun her tarafına yayalım ve yuvarlayarak rulo yapıp yağlanmış tepsiye (23 cm çapında) tepsinin ortasından başlayarak dolayalım. Hamurun kalan yarsına da aynı işlemi uygulayalım ve yine tepsimize rulo yaparak yerleştirelim. Bittiğinde tepsimizin içinde sarmal şeklinde bir hamur olacak..Kalan yoğurtlu yağlı karışımı hamurun üzerine sürüp 200 derece fırında pişirelim. Kürdanla kontrol ederek süreyi ayarlayalım.
Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Evrenciğim,
    Hırsızlık konusunda yazdıkların konusunda çok haklısın. Böreğin de çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Aslında bu tür börekler yapmaya çok özeniyorum ama çoğu kez zamansızlıktan cesaret edemeyip yufkaya sarılıyorum.
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Bocuruk,
    Ah bir deneyip evdekilere tattırsan bir daha yufka almana izin vermezler:)Umarım en kısa zamanda denersin, pişman olmazsın;)
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. Damak tadıma uygun bir börek, en uygun zamanda yapmak dileği ile teşekkürler Sevgili Evren.

    YanıtlaSil
  4. Evrencigim, eline saglik cok guzel gorunuyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık börek nefis görünüyor Kendine iyi bak sevgiler Ebru

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Evrencim tariflerin emeklerin çalınması konusuna bende katılıyorum sonuçta bu tariflerde emeğimiz var emeğe saygısızlık çok ayıp gerçekten.Gelelim böreğe ifatar öncesi resimlere bakmak pek iyi gelmedi açıkcası nefis görünüyor eline sağlık sevgiler.özge

    YanıtlaSil
  7. Evrencim merhaba bayıldım buna ben hemde ıspanaklı ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Evren'ciğim,
    Hırsızlık konusunda paylaştıklarına katılıyorum,çok haklısın elimizden geleni yapıyoruz ama ne yazıkki sonuç yine aynı canım..

    Dolama böreğin muhteşem olmuş ellerine sağlık canım,çok farklı ve değişik bir lezzet hemen denemem gerekiyor.

    Canım burmalının tarifini daha önceki yayınlarımda bulabilirsin.Çok öpüyorum seni,kendine iyi bak.ANNEMDE YANAKLARINDAN ÖPÜYOR.))Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    elinıze sağlık , denedım tarifinızı ve cok hoşlandım .Ne koşullarda yapıldıgını bılemedıgımız hazır yufka yerine bu hamuru kullanmak daha sağlıklı ve cok cok kolay .sağolun.........ÖVGÜ

    YanıtlaSil
  10. Akçahan merhaba,
    umarım beğenirsin.. Yaparsan beni haberdar et olur mu?

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim Nezaketçiğim,
    beğendiğine sevindim.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Ebrucuğum teşekkür ederim. Umarım denersin ve beğenirsin..
    yorumunu bekliyorum..
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  13. Özge merhaba,
    İftar öncesinde iştahın açılır işte fena mı:)?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Armeda merhaba,
    Beğendiğine sevindim canım..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Damak Tadı merhaba,
    Teşekkür ederim, denersen yorumunu bekliyorum. Hoş anneciğinin böreklerinin yanında bunun lafı olmaz ama biz de elimizden geleni yapıyoruz işte..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Övgü merhaba,
    beğendiğine gerçekten çok sevindim. Haklısın nerede yapıldığı belli olmayan yufkalara bir alternatif olabilir. Ben zaten yufkayı da büyük marketlerden satın alıyorum yalnızca en azından oralarda kalite kontrolden geçirilmiş ürünler satılıyordur diye..
    sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar