Zeytinli Pesto Soslu Makarna


Bu makarna için o malum Ağustos sıcaklarında uğraştım ama yiyemeden çöpe dökmek zorunda kaldım. Zaten yorgunluk ve ağırlık sıkıntı yapıyordu bir de o sıcaklar eklenince değil yemek yapmak yemek yemek bile eziyet halini alıyordu. İşte o sıcaklarda koca bir tencere makarna yapmıştım bir hafta yeter bu bize diyerek. Makarnayı ateşten indirip tezgaha aldım ve daha çok sıcak olduğu için de buzdolabına koyamadım. Alışveriş için dışarı çıkıp da gecenin dokuzunda eve dönünce de yemeği ancak bu saatten sonra dolaba koyabildim. Ertesi gün yemek için makarnayı dolaptan çıkarıp ısıttığımızda ise ne yazık ki bozulmuş olduğunu farkettik. O sıcaklara zavallı makarna bile dayanamamıştı:) Benim üzüntümü bir düşünün! Yeniden yemek yapmak zorunda kalmanın verdiği o dayanılmaz hafifliği!
Neyseki ocaktan aldıktan sonra yarım tabak kadar yeme fırsatı bulmuştum da tatmadan dökmemiş oldum böylece:)

Malzemeler:

Bir paket yassı spagetti
10 adet çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin veya bir çorba kaşığı zeytin ezmesi
2 yemek kaşığı kurutulmuş domates (yaklaşık 5 adet yarım domates yapıyor)
100 gr beyaz peynir
1 tatlı kaşığı kuru fesleğen ( veya bir avuç taze fesleğen)
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı ince dövülmüş ceviz

Tuz
Karabiber


Yapılışı:
Makarnayı dilediğimiz dirilikte haşlayalım. Sos malzemelerinin hepsini robottan geçirelim ve makarnamızla karıştıralım. Hepsi bu! Afiyet olsun.
Not: Sıcaklarda dışarıda bırakmayın:)

Yorumlar

  1. Makarnan da harika ellerine sağlık marifetli arkadaşım.(üffff ne de güzel duruyor,asla hayır diyemediklerimden.)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar