Araba Pastanın Şablonu ve Yapılışı
























İşte araba pastanın şablonları. Elimden geldiğince çizmeye çalıştım umarım başarılı olmuşumdur.
Araba pasta için 3 adet pastaban kullanacağız. İki pastabanı tam ortadan ikiye bölelim. Aralarına dilediğiniz pasta kremasını sürebilirsiniz. Ben 1 paket Dr Oetker pasta kreması, bir paket krem şanti hazırlayıp karıştırdım sonrada bir paket çilekli rondoyu robotta un haline getirip kremaya karıştırarak bir krema elde ettim. Katların arasına da ufalanmış çikolata serptim. Dört katı da bu şekilde yaptıktan sonra pastamızı dik olarak yerleştiriyoruz. Yani yukarıdaki ilk şekilde görüldüğü gibi. Bu şekli katları ve pastayı nasıl tabağa yerleştireceğimizi göstermek için çizdim. Biraz persfektiften uzak olabilir, aslında sevgili Safran'dan yardım almak lazımdı ama idare edeceksiniz artık napalım :) Sonra ikinci şablonda çizdiğim gibi keskin bir bıçakla şekil verip arabanın ön tarafını meydana getiriyoruz. Arabanın arkası için birşey yapmaya gerek yok zaten pastanın yuvarlaklığı arabaya çok uygun. Diğer pastabanımızdan tekerleklerin üstüne yapıştırmak için çamurluk formatında parçalar kesiyoruz 4 adet. Bunu artık göz kararı bir adet negro bisküviyi bir kağıdın üstüne koyup onu kavrayacak şekilde bir "c" harfi çizerek yapacağız. Arabanın bitmiş haline bakarsanız nasıl bir şekil olduğunu çıkarırsınız. Bu parçaları yani çamurlukları ve çamurlukların altına bisküvileri krema veya bal kullanarak arabaya yapıştırmaya geldi sıra. Bu işlem de bittikten sonra ince açtığımız şeker hamurunu üstüne geçirip iyice şekil verip süslemesi kalıyor geriye. Bundan sonrası artık sizin el becerinize emanet. İşte hepsi bu...Kolay gelsin

Yorumlar

  1. tesekkürler dediğiniz gibi artık gerisi el becerımıze kalmış ilginize tşk bilgilerinizden faydanalacağım sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim Selma, Denersen lütfen sen de resmini çekip gönder olur mu?Eminim çok güzel bir araba çıkaracaksın ortaya?
    Kolay gelsin
    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  3. BEN PASTANIN RESMİNİ NEREDEN BULABİLECEĞİMİ ÖĞRENEBİLİRMİYİM

    YanıtlaSil
  4. Biraz sayfanın aşağılarına inerseniz görürsünüz:)

    YanıtlaSil
  5. araba pasta çok güzel olmuş oğluma yapmayı düşünüyordum bakalım belki denerim

    YanıtlaSil
  6. Sibel merhaba,
    Pastamızı beğenmene çok sevindim. Umarım sana yapılışı konusunda yardımcı olabilmişimdir.
    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  7. Nilüferciğim, teşekkür ederim. Pastamızı beğenmene sevindim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Çok açıklayıcı bir tarif olmuş pastanız.Büyük oğluma sordum o mavi araba istiyormuş.Haziran 11'de bizim evde mavi bir araba olacak büyük bir ihtimalle..Tarifini verdiğiniz kırmızı hamurun tadı nasıl?Neden mi soruyorum?Yine blogların birin de nişasta,fındık kadar tereyağı,pudra şekeri...diye başlayan bir şeker hamuru tarifi bulup denemiştim.Çok güzel,kolay şekil alabilen bir hamur olmuş kütük pastamı da o hamurdan yaptığım mantar ve çam ağaçlarıyla süslemiştim ama çocuklar iştahla ısırıp bööö diye tepki verince hamurun pişiriliyor olmasına rağmen yenmeyeceğine kanaat getirdik...Sizin ki nasıldı?
    Bir de örümcek adamlı pasta yapmak istiyorum.Mayıs 15 için.Amazon'da spıderman kalıbı buldum ama orjinalinin çeyreği kadar bile süsleyemem gibi geliyor.Bir de SenemBetil 'di galiba onun adresinde çok pratik yuvarlak bir kalıba yapılmış spıdermani anımsatan figürleri olan pasta buldum.Sizin bu hamurunuzun tadı OK'se onu denemek istiyorum.Ya da sizde bu arabayı yapan beceri varken spıdermanle ilgili orj.fikirler olabilir gibi geliyor.Ne dersiniz????

    YanıtlaSil
  9. Hülya merhaba,
    Şeker hamurunun içinde sadece pudra şekeri olduğu için tadı kesinlikle kötü değil, sadece çooook şekerli o kadar. O da, hamuru ince açıp pastayı kaplayacağın için dilim başına çok fazla düşmüyor canım.. Belki içine vanliya koyarak biraz daha aromalandırabilirsin..
    Spiderman pastası için aklımda açıkçası pratik bir fikir yok ne yazık ki:( Yuvarlak bir pastanın üstüneşeker hamuruyla kaplayıp internetten bulabileceğin spiderman yüzünü uygulayabilirsin söylediğin gibi. Yalnız gerçekten zor bir pasta bu. Benzetebilmek için epey bir zaman harcayıp uğraşmak gerekir ama eminim senin yetenekli ellerin bu sorunu halleder canım. Ben biraz araştırayım bakayım belki pratik birşeyler bulabilirim.
    Sevgiler...
    Evren

    YanıtlaSil
  10. Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. »

    YanıtlaSil
  11. şeker hamururunun tarifini tam olarak alabilirmiyim lutfen oğluma doğum gününde yapmak istiyorumda...

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar