Hatay Usulü Kısır



Hataylı bir arkadaşımının annesinden öğrendiğim, o günden bu yana da başka çeşidini yapıp yemediğim bir kısır tarifi vereceğim size. Haşlama kısırdan çok daha lezzetli, çok daha doygun bir lezzet.


Malzemeler:

300 gr kısırlık bulgur( dilediğiniz kadar artırabilirsiniz).
2 büyük kuru soğan
Nar ekşisi
Zeytinyağı
Tuz, karabiber, kırmızıbiber
Maydanoz
Biber salçası (yoksa domates salçası da olur)

Yapılışı:

Soğanları ince ince kıyıp bol zeytinyağında kavuralım ve içine 2 yemek kaşığı biber salçası ekleyelim. Ayıklayıp yıkadığımız ve geniş bir tepsiye aldığımız bulgurların üstüne ilave edip çiğ köfte yapar gibi yoğuralım. Dilediğiniz kadar maydanoz, biber, nar ekşisi ve tuz ekleyip bulgurlar pişene kadar yoğurmaya devam edelim. (Yoğurma işlemi 300 gr kısır için yaklaşık 15-20 dakika sürüyor.) Dilediğimiz şekilde servis yapıp sonrada afiyetle yiyelim. Üşenmeyin gerçekten çok lezzetli oluyor. Babam kısırdan pek hoşlanmazdı, şimdi benimkinden başkasını yemiyor. Ben bazen gecenin 10 nunda üşenmeyip yapıyorum kendime.

Yorumlar

  1. merhaba Tuz ve Biber,
    kısırı çok severim, senin tarifinde kulağa hoş geliyor, bir de bu şekilde deneyeyim..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    bende bu sekilde yapilinca kisiri cok seviyorum, lezzeti epey degisiyor, elinize saglik.

    Zeynep

    YanıtlaSil
  3. Hatice merhaba, kısır severlerdensen bu tarife de bayılacağına eminim. Neticede bulgur ve ekşi her zaman favorimdir.

    Zeynepçim merhaba,
    Küçük bir değişiklikle bildiğimiz kısır bambaşka bir lezzete kavuşuyor değil mi? Teşekkür ederim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Evren akşama bizde kısır var, bil bakalım kimin mükemmel tarifiyle yapılacak :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım benim, afiyet olsun Safrancığım...
    Sen yaparsan daha bir güzel olur eminim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Tuz ve Biber,

    Eger yanilmiyorsam senin ismin de Evren. Boyle bir tesadufu farkettim baska bloglarin yorumlarinda sanirim. O yuzden sana da yazmak istedim.

    sevgiler, eline saglik.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba adaşım,
    hoşgeldin.. ben siteni bir iki defa ziyaret etmiştim ancak ismin dikkatimi çekmemiş olacak ki hatırlayamadım. Her zaman beklerim.Siten ve mamaların çok güzel bu arada..
    Sevgilerimle,
    Evren

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar