Ekşili Çorba


Malzemeler:

1 Su bardağı haşlanmış nohut
1 Su bardağı aşurelik buğday
3 adet yeşil soğan
maydanoz
Dereotu
3 yemek kaşığı un
Nar ekşisi
Tuz , karabiber

Yapılışı:
Nohutları ve buğdayları akşamdan ıslatalım. Nohutları haşlayalım. Buğdayları çorbayı yapacağımız tencereye koyup pişirelim. Yumuşayınca haşlanmış nohutları ilave edelim. Biraz su ile unu sulandıralım ve çorbaya ilave edelim. Koyulaşınca çok ince kıydığımız taze soğanı maydanoz ve dereotlarını ve ekşiliğini ağız tadınıza göre ayarlayacağınız kadar nar ekşisi ekleyelim. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Bu çorba çok lezzetli olmuştur gerçekten, içinde hep sevdiğim şeyler var...Komşucum yanlız nar ekşim bitti 1 fincan verirsen ben de müthiş lezzetin tadına varabilirim... :)Ellerine sağlık Evrencim, öpüyorum çok...

    YanıtlaSil
  2. Tatlı komşum merhaba,
    Sen iste yeterki ben sana nar ekşisi vermez miyim? Uzat bardağını:)
    Benim de favori çorbalarımdan biridir Safrancığım bu. Üstelik çok da doyurucu biliyor musun? Yanına bir çeşit yemek yaptın mı işte akşam yemeğin hazır?
    Afiyet olsun canımcım hepinize...
    Öptüm

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Bugün bir sürü yeni siteyle karşılaşıyorum. Birisi de burası.
    Ekşili çorbaya ben de bayılırım. Benim bildiğim tarifte (Maraş usulü) kırmızı mercimek, döğme ve nohut haşlanır, içine doğranmış pazı ya da semizotu veya patlıcan konulur. Bol limon suyu eklenir. En son üzerine zeytinyağında hafif ısıtılmış nane ve pul biber eklenir. Bol sarımsak da unutulmamalı.
    Sizin yöntemle de denemem lazım. Elinize sağlık, siteyi görmüş olmama sevindim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Başak merhaba,
    Senin verdiğin tarif de çok lezzetli görünüyor. En kısa zamanda o şekilde de yapmalıyım. Eminim çok güzel oluyordur.Semizotuna da patlıcana da bayılırım hele sarımsak!!! Bana değişik bir fikir verdin teşekkür ederim.
    en kısa zamanda denenecek. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Harika, doyurucu, lezzetli cok güzel bir corba tarifi.
    Ariyordum tesadüf oldu.
    En kisa zamanda deneyecegim. Sevgiler Sonia.

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun Sonia,
    Gerçekten çok doyurucu, yemek gibi bir çorba bu. Aslında çorbadan ziyade buna yemek demek daha doğru olacakmış sanırım. Denersen haber ver olur mu?
    Sevgilerimle

    Evren

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar