Mayonezli Gizli Havuz Kek



Merhaba,
Tatilin ardından dinlenip ancak kendimize gelebildik. Ama değdi doğrusu. Kafamızı dinlendirip vücudu biraz yorduk ama kış tatili böyle oluyor işte. Ee o kadar enerji sarfiyatından sonra biraz kalori almak hakkımız diye düşündüm ve hafta sonu misafirlerimize çok değişik ve özellikle içi sıvı kalan kekleri sevip de yumurta kullanıldığı için cesaret edemeyenlere göre bir kek yaptım. Mayonezli Gizli Havuz Kek! Garip geldi kulağa değil mi? Ama tadı hiç de öyle garip değil. Nefis bir çikolatalı kek! Dışarıdan alelade bir baton kek ama kesilince içinde minik bir çikolata havuzu görünüyor. Mayonez kullanıldığı için ayrıca yumurta kullanılmıyor ve mayonezin içindeki yumurtalar da pastörize olduğu için risk içermiyor. Ne güzel değil mi? Denemek isteyenlere afiyet olsun diyorum ve işte tarifi yazıyorum.


Malzemeler:

1/3 su bardağı mayonez
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 pk vanilya
1 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı sıcak su
½ su bardağı kakao

Üstü için:

½ su bardağı krema
1,5 paket beyaz çikolata

Yapılışı:

Sıcak su ve kakao pürüzsüz bir kıvam alıncaya kadar karıştırılır ve oda sıcaklığına gelmesi için soğumaya bırakılır. Soğuduktan sonra mayonez ilave edilir ve iyice karıştırılır. Diğer yandan un, vanilya, karbonat, şeker bir araya getirilip karıştırılır ve soğumuş kakaolu karışım eklenerek şeker eriyene kadar mikserle çırpılır. Baton kalıp yağlanır ve dibi yağlı kağıtla kaplandıktan sonra bir kez daha yağlanır ve karışım ilave edilerek 180 derece fırında 20 dak pişirilir. Soğuduktan sonra ısıtılmış krema içine katılarak eritilen beyaz çikolata karışımı oda sıcaklığına geldikten sonra üstüne dökülür. Bu işlemi yaparken keki ızgara telin üzerine oturtup altına mutlaka geniş bir tabak koymak gerek. Tabakta biriken ganaşı tekrar kekin üstüne sabırla dökmeye devam etmeliyiz taki bitene veya sıkılana kadar:) Dilerseniz pudra şekeri ile veya dilediğiniz süsleme şekliyle de kekinizin görüntüsünü şıklaştırabilirsiniz.Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. ÇOK DEĞİŞİK MUTLAKA DENEMELİYİM.aMA BATON KEK KALIBIM YOK YUVARLAK KALIPTA OLUR MU ACABA?

    YanıtlaSil
  2. Özlem merhaba, eğer bisküviden yapılan piramit pasta tarzı kekleri seviyorsan bu keki de seversen. Çünkü içinin yoğunluğu o tür keklere benziyor.Yani sünger gibi bir kek olmuyor.
    Biz beğendik. Denersen haber ver olur mu?Yuvarlak kalıpta bence olmaması için hiçbir neden yok..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Kekinizi cuma gecesi blog da gördüm ve hemen ertesi gün yapıp iş yerine getirdim.Arkadaşımın doğum gününe çok yakıştı.Hem de içinin yoğunluğu yaş pasta görevini de itinayla yerine getirdi.Gerçi ben ununu tam sizin ölçünüze göre direkt koyup oldukçe katı bir hamurum olsa da hemen hafif hafif ılık suyla kıvamını açtım.Nasıl olsa kakao suyla çözülmüştü.Porsiyonluk yapmak istediğim için önce 6 adet muffin şeklinde çocuklar için,kalan hamuru da toprak güveçlerimden ikisine koydum.Biri eşime diğeri doğum günü çocuğuna...Gayet iyi oldular.Özellikle muffin gibi olanlar harikaydı.Her ne kadar toprak kaplarımı yağlayıp unlasam da ortasının havuzu nedeniyle kalıptan biraz endişelenerek çıkardım.Mutlaka yağlı kağıt konacağını da tecrübe ettim böylece.Siz o kadar da belirtmiştiniz.İşte insanoğlu ne diyelim.Mutlaka deneyip görecek ki öğrensin...Mayone fikri de inanılmaz yaratıcı.Bu sizin fikriniz miydi?

    YanıtlaSil
  4. Hülyacığım merhaba,
    Ne yazık ki bu güzel kekin yaratıcısı ben değilim. Ben de Rose Berenbaum'um Cake Bible'ndan bulmuştum tarifi. Orjinal geldi, uygulayayım dedim. Sonuç da piramit pasta sevip çiğ yumurta yemek istemediği için yiyemeyenlere uygun bir kek çıktı ortaya beğendiğine gerçekten çok sevindim arkadaşım, afiyet şeker olsun. Mayonezli ve yoğun bir hamur olmasından gerek yağlı kağıt kullanmadan sonuç biraz zorlayıcı olabiliyor:)
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar